Поствиставкове. Огляд пропозицій вітчизняного туризму «весна-літо» на Міжнародній туристичній виставці UITT 2018

Якщo мeнe зaпитaють, чи пoтрібнo в Укрaїні прoвoдити туристичні вистaвки, я відпoвім ствeрднo. Нa мій пoгляд, цe тaк сaмo вaжливo для туристичнoї гaлузі, як і ствoрeння, вірнішe, повернення «взад» центрального органу в сфері туризму. За великим рахунком, байдуже, як цей орган буде називатись, головне, щоб у нього були повноваження із галузевого законодавства і з промоції українського туристичного продукту в світі. А це ж знову таки участь в виставках, які за кордоном не тільки не помирають, а, навпаки, стають дедалі змістовнішими. В тому, що ці питання не потребують дискусій, я переконалась під час цьогорічної туристичної виставки UITT-2018 "Україна: подорожі та туризм". Її організатор-компанія «Прем’єр Експо». Щорічно виставку відвідує близько 20 000 відвідувачів, 94 % з яких є фахівцями галузі.

Позитив зазначеного туристичного форуму полягає в тому, що він закріпив і просунув окреслену двома останніми роками тенденцію зростання. Ось дивіться. В позаминулому році на весняній UITT було представлено 11 українських регіонів і міст. Роком пізніше — вперше досягнуто бажаного паритету: 30 країн проти 30 міст і областей України. А на нинішній весняній UITM на 250 квадратних метрах виставкової площі розташувалися 36 представників міст та регіонів. Це безпрецедентний, рекордний показник щодо кількості вітчизняних напрямків. На мій суб’єктивний погляд, термін «падіння українського туристичного ринку» віджив своє, і зараз йде мова про чергову сходинку наверх. Найбільші експозиції на виставці мали Одеська, Тернопільська, Івано-Франківська та Закарпатська області, а також місто Дніпро. Харків, який не виставлявся чотири роки, був представлений двома стендами: містом, і областю.

Загалом, представники українського турбізнесу продемонстрували, що вони не в тім’я биті порівняно з представниками 24-х країн, які теж мали свої забудовані площі на головній виставці нашої країни. В цілому це 366 компаній з Албанії, Болгарії, Греції, Грузії, Єгипту, Ізраїлю, Індії, Італії, Іспанії, Китаю, Кіпру, Куби, Мальти, Мальдівської Республіки, Малайзії, Мароко, Словакії, Словенії, США, Палестини, Турції, Тунісу, Шрі-Ланки… Зарубіжні напрямки традиційно позиціонують себе серед українських ТА, бо зацікавлені в напливі наших туристів. І, слід відзначити, роблять це майстерно, зокрема, залучають до своїх стендів роздачею сувенірів. Я частенько чую нарікання на адресу відвідувачів з боку наших «високочолих» гравців туристичного ринку: «О, знову вишикувались в чергу за сумками!». Так і хочеться їм порадити: «І ви свої сувеніри безкоштовно роздавайте!». Я, наприклад, з задоволенням популяризувала б, скажімо, курорт Затоку. Замість містечка Кемер, назва якого красується на зручній для пляжних речей сумочці. Але ж я буду «світитись» саме з кемеровською сумочкою. 

Затока наче і близько, але вона не шиє і тим паче не роздає сумочки. В Затоці є широкі піщані пляжі, є море, а промоції немає. Взагалі цивілізований туризм відсутній. І на виставці Затока «не стояла». А навіщо? Молдовани і білоруси і так приїдуть… Але краще б не приїздили. Це ж облаштовувати зручності відпочивальникам треба, за порядком слідкувати, конфлікти залагоджувати. Напевне, у місцевої влади, інші пріоритети. Не всю землю біля берега поділили, не всі рейдерські захоплення погодили… Не до туризму, не до туризму. Коли стратегічний план розвитку курортної місцини відсутній, навіть придбання проектора в Будинок культури задля проведення ділових заходів в царині конференц-сервісу виглядає досягненням. Про цей курйозний факт я довідалась з фейсбучного посту директора туристсько-інформаційного центру «Затока» Олексія Лісовського Написала йому: «Леша, устройте для наших туроператоров из регионов рекламник. Они просят». Та де там! Олексій відповів: «Бьюсь за принятие программы по развитию туризма в пгт Затока, в которой предусмотрены пресс-туры, но уже второй месяц ее даже на сессию продвинуть не могу. Какой-то заколдованый круг. Затока и туризм в местных умных головах не укладываются…». Хочеш-не хочеш, а згадаєш професора Преображенського!

До речі, після минулорічного тріумфу, коли були презентовані туристичний сайт і бренд, пропоновано багато якісної поліграфії, цьогорічний захід своєю присутністю не вшанувала Миколаївська область. «В полі грали» лише поодинокі представники місцевого турбізнесу, серед яких директор турагентства «Лідер-тур» Оксана Руденок — яскравий приклад незмінної участі в головному туристському форумі країни – 17 років поспіль.

Чи знаєте? 2018 рік визнано роком гастрономічного туризму в Україні. Ця подія стала головною темою UITT & UITM-2018. Національною туристичною організацією України був організований круглий стіл, в якому верховодили 25 спікерів — провідні ресторатори, винороби та гастроексперти. Учасники формулювали бачення Національної гастрономічної ідеї. Але, як-то кажуть, теорія завжди суха, а дерево життя зеленіє вічно. В повітрі виставочного залу Експоцентру поширилися аромати неповторного і автентичного «чумацького» чаю. Його готувала з «чумацьких» трав і частувала відвідувачів господиня на стенді Нової Каховки. 

Трави зібрані у степах неподалік Aсканії-Нова, вони унікальні, ростуть лише тут. На одеському стенді пригощали всіх вином з Вилково та Біляївки. Херсонська область проводила презентацію автентичного вина із фермерського господарства «Курінь», дегустацію сирів, виготовлених за класичною технологією, але з особливими присмаками. Не пасуть задніх у гастрономії також західні та північні області країни. Відвідувачі смакували різновидами палінки з Закарпаття та Івано-Франківшини. Сіврюк Сіверський із Сумщини пригощав виготовленими власноруч настоянками. Директор в ОКУ "Харьківський організаційно-методичний центр туризму" Валентина Холодок хвалилася місцевою продукцією — бальзамом Мольфара та карамельним квітковим букетом.

Різновидами гастрономії ділилася Тернопільщина… Та всіх експонентів «переплюнула» Житомирщина. Довідково. Область з Тетерівщиною та Коростенем вперше масштабно представлена на всеукраїнській виставці. Так ось, якщо представники інших областей своє частування з собою привезли, то житомиряни готували "тут і зараз". На фото: презентація гарбузового супу. Перед цим я смакувала органічним борщем. "Зуб даю": ви такого не куштували! Кухарю респектище! Приємно, що він такий же показний, як і його страви. 

Закріпив показ нового промо-ролика України. Рекламний ролик орієнтований на іноземного туриста, тому озвучений англійською. В ньому представлені найпопулярніші туристичні міста України: Київ, Одеса, Львів, Кам’янець-Подільський та інші. Окрім української кухні, також зазначені можливості для бізнес-туризму: готелі та ресторани столиці. Творці ролика приділили увагу і подієвому туризму, зокрема музичному фестивалю Atlas Weekend. З особистих вражень – концерт, який влаштували запорізькі козаки-барабанщики, майстер-класи з виготовлення маріонеток ( в умілих руках клаптики тканини виглядали, як живі істоти) та петриківського розпису. 

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.